Ons nieuwe logo

Cavesco genomineerd voor de NFV Franchise Trofee 2024

Cavesco is met de formule Doppio Espresso één van de drie genomineerden voor de NFV Franchise Trofee 2024. Op 28 mei aanstaande zal de vakjury bekendmaken welke van de drie genomineerde franchiseformules de Trofee in de wacht sleept.

De NFV Franchise Trofee is dé vakprijs voor franchiseformules en wordt jaarlijks toegekend door de Nederlandse Franchise Vereniging, de belangenorganisatie voor franchisegevers in Nederland. De vakprijs wordt sinds 2004 jaarlijks uitgereikt en geeft erkenning op het gebied van samenwerking, kwaliteit en winstgevendheid. Begin mei zullen collega’s Rakish Gangapersad en Simone den Daas een uitgebreide presentatie geven aan de jury, onder leiding van juryvoorzitter Boris van der Ham. De winnaar zal op 28 mei bekend worden gemaakt.

Wij beschouwen deze nominatie als een erkenning voor het formulehuis Cavesco. De nominatie staat op naam van Doppio Espresso, aangezien dit de enige formule is die al sinds jaar en dag lid is van de NFV.

Alleen door de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) erkende formules die voldoen aan de strenge kwaliteitseisen op het gebied van onder andere de kwaliteit van de franchiseorganisatie, goede verdiencapaciteit, samenwerking en onderlinge communicatie komen in aanmerking voor de NFV Franchise Trofee 2024.

Mede dankzij jullie inspanningen en toegevoegde waarde als ondernemers kunnen wij voldoen aan de bovenstaande kwaliteitseisen.

Omdat wij alleen al enorm trots zijn op onze nominatie, willen wij dit graag samen met jullie vieren. Daarom bieden wij jullie deze lekkere traktatie aan voor jullie “Il dolce far niente” momentje van vandaag.

_________________________________________________________________________________________

Over de Nederlandse Franchise Vereniging

De Nederlandse Franchise Vereniging is de belangenbehartiger voor franchise gevend Nederland. Onze hoofddoelstelling is het bevorderen van een gezonde en evenwichtige ontwikkeling en groei van franchising in Nederland. Met 908 franchiseformules, 34.010 franchisevestigingen en 399.300 medewerkers wordt er een franchiseomzet gerealiseerd van bijna 42,4 miljard.

Doppio Brandmovie

Doppio Espresso 2e bij GfK Out of Home Formule Awards 2015

Donderdagmiddag 25 juni 2015 is Doppio Espresso als tweede geëindigd tijdens de uitreiking van de “GfK Out-of-Home Formule Award”. Dé prijs die de gastwaardering over kwaliteit, beleving en gastvrijheid in beeld brengen. De prijs werd in Den Bosch tijdens het jaarlijkse formuleawards event van GfK en Out-of-Home-Shops uitgereikt.

Doppio Espresso is tweede geworden in de categorie Shopperhoreca en mag zich daarmee één van de “Beste Horeca-formules van Nederland” noemen. De espressobarketen deelde het strijdtoneel met Bagels & Beans (1) en Ikea (3). De genomineerde organisaties werden beoordeeld op beleving, gastvrijheid, prijs en kwaliteit. Doppio Espresso scoorde vooral erg goed op gastvrijheid en kwaliteit.

Bij Doppio Espresso zijn enorm trots, verrast en vereerd met deze toonaangevende prijs. Vooral ondernemers en medewerkers werden bedankt; zij staan tenslotte elke dag in contact met de gast en zijn verantwoordelijk voor de service, beleving en gastvrijheid. “Het is voor ons een teken dat we als bedrijf en team op de goede weg gaan en het is een enorme motivator om door te gaan. Het mooie is dat de factoren waarop we beoordeeld zijn (te weten: gastvrijheid, beleving, kwaliteit) in onze kernwaarden zijn opgenomen. Iedereen binnen Doppio Espresso is hier dagelijks mee bezig. Dat we tweede zijn geworden is een blijk van waardering en erkenning dat we op de goede weg zijn. Het komende jaar willen we onze visie op gastvrijheid en koffie nog verder uitdragen. We zijn trots op alle medewerkers, collega's, franchisenemers en leveranciers dat die mogelijk maken! Er zijn veel mooie bedrijven die hier winnen. We zijn erg vereerd dat we daar tussen staan.”

De tweede plek binnen de GfK Out-of-Home awards komt voor de espressobarketen bovenop de reeds behaalde prijzen: Winnaar AD Koffietest (2008), Jonge Ondernemersprijs (2010), The Belgium Netherlands CoffeeGuide Top 25, Beste Koffieketen (2013) en Publieksprijs (2012 en 2014) Misset Horeca Koffie Top 100, Best Coffee Chain Benelux (2013) en Best Coffee Chain Western Europe (2014) Allegra. Door gedisciplineerd om te gaan met mogelijkheden, samenwerkingen aan te gaan en open te staan voor verbetering is Doppio Espresso de afgelopen jaren gegroeid tot een belangrijke speler op de koffiemarkt.

De GfK Out-of-Home Formule Awards is een initiatief van GfK Nederland en Out-of-Home-Shops, waarbij op basis van een grootschalig onderzoek onder recente gasten van 76 foodservice organisaties waardering over horeca faciliteiten in beeld is gebracht. De best scorende organisaties in vijf kanalen (‘On the Move’, ‘Fastservice’, ‘Shopperhoreca’, ‘Catering’ en ‘Leisure’) ontvangen de felbegeerde beker en mogen zich dit jaar “Beste Horeca-formule Nederland” noemen.

 

Doppio Espresso opent deuren in Purmerend

Doppio Espresso opent 26e vestiging in Purmerend

De snelgroeiende espressobarketen Doppio Espresso heeft in Purmerend haar 26e vestiging geopend. De espressobar heeft een prachtige ligging in het vernieuwde winkelcentrum Het Eggert, in het hart van Purmerend.
Als je de espressobar binnen loopt, waan je jezelf in Italië. De bijzondere Kees van der Westen Mirage is een echte eyecatcher. En met name de grote sfeerbeelden aan de muur roepen een momentje in Italië bij de gast op. Bijzonder aan deze Doppio zaak is het binnenterras.

Aan de lange leestafel kunnen mensen genieten van een kop koffie terwijl ze de krant of een tijdschrift lezen. Door de diverse lounge zitjes wordt het woonkamergevoel gecreëerd, die perfect zijn om bij te kletsen onder het genot van een espresso, cappuccino of een van de specials. Voor wie onder het genot van een goede koffie zijn e-mail willen checken of een plek zoekt voor een zakelijke lunch, beschikt Doppio Espresso over voldoende werkplekken, gratis WiFi en een grote hoeveelheid stopcontacten. Kortom, bij Doppio kun je binnen stappen om bij te kletsen, te genieten, tot rust te komen of te werken.

Onder de franchisevlag van Doppio Espresso begint Stefan Haan een trendy, strak maar sfeervol vormgegeven zaak waar service, kwaliteit en passie voor koffie de belangrijkste speerpunten zijn. Geen saai kopje koffie in een stijlloze zaak, maar een zinnenprikkelende ervaring die van gasten fans maakt. Stefan en z’n team hebben elke dag één doel: mensen blij maken en met een goed gevoel huiswaarts laten gaan. Ze willen graag iets extra’s doen voor de buurtbewoners, een leuke plek creëren waar mensen graag bij elkaar komen en genieten van al het lekkers wat zij te bieden hebben

Doppio Espresso is in 2007 in Groningen begonnen maar weet via een franchiseformule landelijk steeds meer mensen te bereiken en heeft een behoorlijk netwerk aan winkels op weten te bouwen. Door gedisciplineerd om te gaan met mogelijkheden, samenwerkingen aan te gaan en open te staan voor verbetering is Doppio Espresso de afgelopen jaren gegroeid tot een belangrijke speler op de koffiemarkt. Dit is de afgelopen jaren bekroond met diverse prijzen, waaronder Winnaar AD Koffietest, Publieksprijs Misset Horeca Koffie Top 100 (2x) en Best Coffee Chain Benelux (2013) en Best Coffee Chain Western Europe (2014) Allegra.

Doppio Espresso Purmerend is 7 dagen per week geopend. De opening wordt het hele weekend gevierd met diverse leuke acties. Op zaterdag 27 juni wordt een grootse gratis cappuccinodag georganiseerd om de harten van de inwoners van Purmerend en omgeving te veroveren.

Doppio Espresso Purmerend
Winkelcentrum Het Eggert 1e etage
Willem Eggertstraat 147
1441 CL Purmerend

Doppio Espresso genomineerd voor GfK Out of Home Formule Award

Vandaag is bekend gemaakt dat Doppio Espresso is genomineerd voor de GfK Out-of-Home Formule Awards 2015. Dé awards die de gastwaardering inzake kwaliteit, beleving en gastvrijheid weerspiegelen.

Doppio Espresso is genomineerd in de categorie Shopperhoreca. De espressobarketen deelt het strijdtoneel met IKEA en Bagels & Beans. De genomineerde organisaties worden beoordeeld op beleving, gastvrijheid, prijs en kwaliteit. Daarnaast is loyaliteit ook één van de factoren die beoordeeld zal worden in het GfK consumentenonderzoek.

Eigenaren Peter van Eijl en Jonathan Teoh zijn enorm blij met deze nominatie: “Dat we voor deze toonaangevende prijs genomineerd zijn, is voor ons een teken dat we als bedrijf en team op de goede weg zijn en een enorme motivatie om door te gaan met prachtige koffies sourcen, branden en maken voor onze gasten. We zijn trots op alle medewerkers, collega's, franchisenemers en leveranciers dat die mogelijk maken!”

De GfK Out-of-Home Formule Awards is een initiatief van GfK Nederland en Out-of-Home-Shops, waarbij op basis van een grootschalig onderzoek onder recente gasten van meer dan 70 foodservice organisaties waardering over horeca faciliteiten in beeld wordt gebracht. De best scorende organisaties in vijf kanalen ontvangen de felbegeerde beker en mogen zich dit jaar “Beste Horeca-formule Nederland” noemen. De awards worden donderdag 25 juni uitgereikt.

Ambitieuze groeiplannen Doppio Espresso

Ambitieuze groei voor Doppio Espresso

Espressobarketen Doppio Espresso heeft een helder doel voor de komende 5 jaar geformuleerd: Doppio wil binnen vijf jaar 60 vestigingen in Nederland hebben. Dat betekent een toename van 36 vestigingen. ‘Het is een grote uitdaging aangezien we vijf jaar geleden nog maar 2 vestigingen hadden, maar het is zeker niet onhaalbaar. Twintig vestigingen binnen vijf jaar was onze vorige doelstelling, waarvoor we door menigeen werden uitgelachen. In vierenhalf jaar was het lukt. We willen mensen in heel Nederland laten genieten van onze producten en ze een buitengewone smaak- en servicebeleving laten ervaren. Hier hoort een goede landelijke dekking bij’, aldus Jonathan Teoh.

Momenteel hebben 6 ondernemers een intentie- dan wel franchiseovereenkomst getekend om een eigen Doppio te starten. De eerste opening van 2015 vond eind februari plaats; Doppio opende haar deuren op Utrecht Centraal Station. En afgelopen maart werd Doppio Espresso Enschede overgenomen door een nieuwe franchisenemer. Daarnaast staan voor juni de steden Spijkenisse, Nijmegen en Purmerend op de planning. Later in dit jaar of begin volgend jaar zullen waarschijnlijk de Doppio-deuren in Amsterdam, Middelburg en Den Haag geopend worden. Als alles volgens planning verloopt heeft de snelgroeiende espressobarketen eind 2015 29 vestigingen verspreid over Nederland.

Doppio Espresso heeft de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt, ook in een economisch uitdagend klimaat en terwijl andere ondernemingen te maken hebben met teruglopende omzetcijfers. Doppio Espresso is in 2007 in Groningen begonnen maar weet via een franchiseformule landelijk steeds meer mensen te bereiken en heeft een behoorlijk netwerk aan winkels op weten te bouwen; inmiddels zijn er 24 vestigingen. Door gedisciplineerd om te gaan met mogelijkheden, samenwerkingen aan te gaan en open te staan voor verbetering is Doppio Espresso de afgelopen jaren gegroeid tot een belangrijke speler op de koffiemarkt. Dit is de afgelopen jaren bekroond met diverse prijzen, waaronder Winnaar AD Koffietest (2008), Publieksprijs Misset Horeca Koffie Top 100 (2012, 2014) en Best Coffee Chain Benelux (2013) en Best Coffee Chain Western Europe (2014 Allegra - European Coffee Symposium).

doppio social media icons facebookdoppio social media icons linkedindoppio social media icons twitter

Contact

Doppio Espresso Hoofdkantoor
Tel: 0513 - 419 363

Doppio Espresso Franchise
Tel: 0513 - 419 363

Doppio Espresso Zakelijk en Webshop
Tel: 0513 - 820 138

(van maandag t/m vrijdag bereikbaar van 8.30-17.00 uur)

Doppio Winnaar AD koffietest 2008

Doppio Wint Jonge Ondernemersprijs 2010

doppio award 4

doppio award 6

doppio award 7

doppio award 8